All for Joomla All for Webmasters

استاندارد ها و گواهی نامه ها

استاندارد ها و گواهی نامه های شرکت مبل سومریا شامل :

سیستم مدیریت کیفیت عمومی ایزو 9001:2008
سیستم مدیریت کیفیت در رضایتمندی مشتری ایزو 10002:2004
سیستم مدیریت کیفیت در محیط زیست ایزو 14001:2008
سیستم مدیریت کیفیت در ایمنی و بهداشت محیط کار ایزو OHSAS 18001:2007
سیستم مدیریت کیفیت یکپارچه IMS
تاییدیه تطابق ساختاری با استاندارد اتحادیه اروپا CE Mark
سیستم های مدیریت یکپارچه در زمینه بهداشت شغلی،ایمنی ومحیط زیست HSE-MS
استاندارد ISO 16817 براي طراحان ساختمان بخصوص در ارائه طرح يك محيط داخلي با كيفيت و دستيابي به نمايي با كارايي و كيفيت برتر

ISO

امروزه برند به بخش مهمی از سرمایه و ثروت یک سازمان تبدیل شده و به تبع آن مدیریت و راهبری آن نیزجزء استراتژی های سازمان ها قرار گرفته است. حال با توجه به اهمیت برند در سازمان، ضروری است همانند سایر سرمایه ها، برند نیز مورد ارزیابی و کنترل ارزش و محاسبه نرخ بازگشت سرمایه قرار بگیرد. از این رو در سالهای اخیر سازمانهای بزرگی با جایگاه برند خاص خود اقدام به ارزیابی های مختلفی در این زمینه نمودن که هر کدام از روشهای بکار گرفته شده نقاط قوت و ضعف خود را داشت. تا این که در سپتامبر 2010 مؤسسه بین المللی ISO بنا به نیاز سازمان ها در این زمینه، اقدام به تدوین و انتشار استاندارد بین المللی ISO 10668: 2010 با نام Brand Valuation نمود.

این استاندارد بین المللی با عنوان “ارزش ن

ام تجاری-نیازمندی ها برای ارزش مادی نام تجاری” به تشریح استوار و شفاف روش های اجرایی برای اندازه گیری میزان ارزش یک برند می پردازد. برندها شامل نام ها، اصطلاحات، نشانه ها، نمادها، آرم ها و … هستند که محصولات، خدمات و اشخاص حقیقی و حقوقی را می شناسند.هرچند که مدت زیادی از انتشار این استاندارد نمی گذرد، اما سازمانهایی که از این استاندارد در راستای مدیریت و ارزیابی برند خود استفاده نموده اند، از موفقیت های چشمگیری برخوردار شده اند.کریستوفر شولز، رییس کارگروه پروژه ایزو که استاندارد مورد نظر را توسعه داده است می گوید “نام های تجاری باید تصویری متمایز و پایدار در ذهن ذینفعان به منظور کمک به یک شرکت برای پایداری در بازار ایجاد نمایند و با مشتریان ارتباط برقرار کرده و آنها را با خود درگیر نماید”.

اهداف حاصل از استقرار استاندارد ISO 10668

تحلیل اقتصادی مبتنی بر مدل های EVA و MVA
درج ارزش برند در گزارشات و صورت های مالی
ارزش گذاری سهام و امکان ورود به بورس
دریافت گواهی نامه بین المللی ارزش برند بر مبنای استاندارد مورد نظر
استفاده به عنوان آورده در سرمایه گذاری های مشتریک داخلی و خارجی
تبلیغات و پایش موفقیت برند
برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک برند

Leave a Reply

*